zondag 7 september 2014

SUP Holland SUP

Ik zou zo graag een beachbabe willen zijn. Een echte, die heel stoer met haar surfboard de golven te lijf gaat, die blij wordt van wind omdat dat het beste kitesurf weer is en waar de temperatuur van het water niet boeit. Maar helaas, zo'n beachbabe ben ik niet. Althans, nog niet ;-). SUP (Stand Up Paddle) leek me onwijs leuk vanwege de optie om het ook op rustig water te doen en zo had ik dus nu ein-de-lijk m'n eerste ervaring als boardbabe... 




Warming Sup
Via Facebook kwam de SUP Clinic van de SUPergirls van Free Movement Sports voorbij. Off we go naar 't Westbroekpark en het weer zit ons gelukkig mee. De paddle wordt opgemeten (naar je lengte) en we krijgen een warming up. De warming up lukt me wel maar nu moet ik toch echt met een paar bibber benen het water op. 

Niet vallen, niet vallen
Na een korte uitleg over het SUP board, het peddelen en wat technische tips denk ik maar aan een ding. NIET VALLEN! Je begint zittend vanaf je knieën om vervolgens te gaan staan. Het lukt en ik sta best oké. We krijgen wat tijd om er even in te komen en ik voel me best stoer dat ik er zo lekker bij sta. Let's go! 

Tour de SUP
Iedereen staat redelijk en dus tijd om een kleine tour te maken door het Westbroekpark. Bizar dat ik hier nog nooit ben geweest maar wat is het tof hier. De zon schijnt, ik ben blij dat ik nog steeds sta en dit is wel vol te houden zo. Chill! 
BAM, iemand botst op een ander (waar is de rem?) en stort op haar knieën bijna het water in. Ik raak meteen uit balans maar weet mezelf weer stabiel te krijgen. En zo zijn we opeens een groep stuntelige vrouwen op het water. Wat moet dit lollig zijn om vanaf een afstandje aan te zien :-). 

Water workout
Als we ruim een half uur bezig zijn, voel ik mijn armen, buikspieren en onderrug. Wat nou hoge chillfactor? Het is gewoon hard werken! De dames die ons begeleiden, doen naast hun SUP clinics ook zelf mee aan wedstrijden, sprints en zijn super sportief.We krijgen ook wat sprint technieken en eindigen de clinic met een echte wedstrijd! Je peddelt je armen sterk, gebruikt je beenspieren en hebt continue spanning op je buik en onderrug. De sprintjes voelen voor mij als het ultieme trainingsgevoel. We hebben allemaal wel een wijntje verdiend en dus mogen we na ruim een uur de SUP boards weer aanleggen. 



SUPer
Ik vond het zo'n super ervaring dat ik thuis meteen online ben gaan kijken om zelf een SUP board aan te schaffen. Het SUP board waar ik op stond was inflatable en dus makkelijk mee te nemen naar waar je maar wilt. SUPPEN is gewoon een vorm van duurtraining, ik heb m'n hele lijf gevoeld en hoe fijn is het om buiten (in de zon) te bewegen? Alleen is tijd in mijn drukke, sociale leventje een klein dingetje waardoor ik de aankoop toch maar even uitstel.  

M'n beeld als beachbabe stel ik trouwens iets bij want als koukleum, angsthaas en als muts die haar hoofd liever niet onder water houdt, denk ik dat ik mezelf beperk tot het beachlife; bikini, badlaken en vanaf het strand kijken naar de echte beachbabes en hunks van deze wereld. Maar zie je een blije, blonde vrouw op een SUP Board op de Wetering, Kagerplassen of in het Westbroekpark? Zwaai dan even, want misschien ben ik het alsnog ;-). 




Wil je ook zo'n leuke SUP clinic volgen? Kijk dan even op deze site

High Five,
Marloes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten