dinsdag 14 januari 2014

Let's do the Fat Challenge

Stel, je hebt een eigen sportbedrijfje en je wilt de start van een nieuw jaar gebruiken voor een leuke actie die past rondom goede voornemens, zonder 'afval' clichés. We hebben 'm gevonden, denk ik...

We starten in februari met de Fat Challenge. Ik vind het een echte powerterm en klinkt nu al als iets wat ik zelf zeker zou aangaan ;-) (and I will!). We laten de kilo's naast ons liggen, maar focussen ons op het vetpercentage. We zijn nog druk bezig met de invulling ervan, maar mijn sportmaatje Ab heeft de app FatSecret ontdekt en deze app willen we inzetten als tool. 

FatSecret is een soort van eet- en activiteitendagboek die je elke dag invult. De app berekend je Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid en helpt je dagelijks om binnen je doelstelling te blijven. Hij rekent uit hoeveel calorieën je verbrandt en hoeveel je er inneemt. Ik vul alles in, maar vooral het voedingstuk is mijn grootste challenge. Het is een flinke klus omdat je alles zo tot op detail (merk/supermarkt) kunt invullen (zelfs scannen!), maar het maakt je absoluut bewust van je inname en je verbranding. Het maakte me zo bewust, dat ik het weekend even niets heb ingevuld :-|.

Oké, ik ga het weekend nog wel invullen en ik ga ermee door. Als we het willen gebruiken voor de Fat Challenge, dan moet ik er zelf wel volledig inzitten natuurlijk. 
De volgende stap is om mijn eigen vetpercentage op te laten meten, want ik heb echt geen idee. Ik knijp 'm zelfs een beetje want ik vermoed dat ie hoger is dan dat je aan de buitenkant doet denken. 

Morgen ga ik een afspraak maken om mijn eigen vet status te laten opmeten. Dit getal wordt de kick-off van mijn eigen Fat Challenge maar mijn final doel is natuurlijk om deze challenge met zoveel mogelijk mensen aan te gaan. Let's do this! 

Maar eerst nog even alles 'opbiechten' aan mijn Fat Secret ;-) 




High Five, Marloes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten