woensdag 22 januari 2014

F*cking vet!

Ik heb er niet van wakker gelegen vannacht maar toch vind ik het spannend. Vandaag gaat het gebeuren. Vandaag is het moment. Ik word gemeten. Gisteravond heb ik mijn eetdagboek van 4 dagen (inclusief weekend) verstuurd. Wat als het nou gruwelijk hoog is? 


Best bizar eigenlijk dat ik me al die jaren suf sport en train, maar eigenlijk geen idee heb wat de echte staat is van mijn lijf. Ik heb ook geen weegschaal in huis. Ach, er is ook niets mis met jezelf gewoon goed voelen. Toch?
Het voelt een beetje als een nieuw begin en met deze APK kan ik misschien ook weer andere mensen motiveren om meer uit zichzelf te halen. 

Ik ben bij Weight Aid consulente Jessica en we kennen elkaar al een beetje. Jessica traint ook mee in mijn Bootcamp trainingen. Dat maakt deze meting ook meteen iets gezelliger ;-). 


We meten vandaag niet alleen alles op, maar we bespreken ook mijn eetdagboek, eetpatroon en alles wat van invloed kan zijn op je lichaam. Jessica geeft me een advies op maat mee. Zo krijg ik als moeilijke eter echt goede tips mee om mijn 'snack' valkuilen tegen te gaan. 

Maar nu dus *trommelgeroffel* het moment om op de weegschaal te stappen...

Vet% - 30.1% Met mijn leeftijd mag dit percentage tussen de 21% en de 33% liggen
Spier% - 29,7% Hier ligt het percentage tussen de 24% en de 30%
Visceral% - 4% Dit is het percentage vet dat om en rond je organen zit. Dit mag tussen de 1% en de 9% liggen.

Big fat conclusion
Niet gruwelijk hoog dus waar ik dus zo bang voor was. "Je zit overal perfect" zegt Jessica tegen me. Ik ben enorm opgelucht, al voelt de 30% nog wel aan de hoge kant. Tijd om mezelf dus een doel te stellen (of niet..).

Echt wel! Over 8 weken wil ik dat mijn vetpercentage 28% is en mijn spierpercentage boven de 30%. Maar de grootste conclusie van mijn 'meet' ervaring is het bewust worden en inzicht krijgen door het dagboek in te vullen en te bespreken. Ik heb er enorm veel energie van gekregen en ik heb zin om deze FatChallenge door te zetten. En het staat hier nu vastgelegd, dus ik moet wel ;-)

Zeker de moeite waard dus om zelf ook eens uit te zoeken wat de staat van je lijf nu is. Zo kun je vaak bij de sportschool in de buurt een meting laten doen of bij een gewichtsconsulent bij je in de buurt. En oja, Jessica staat natuurlijk ook zo voor je klaar!

Hoe ik mijn doelen ga bereiken? Stay tuned...

















Marloes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten