vrijdag 24 januari 2014

Puur genot?

"Een dag geen chocolade is een dag niet geleefd". Ik ben een echte choco addict. Bij het eten van chocolade ken ik geen grenzen (meer! meer! meer!) en dus is een reep, zak of pak in no-time op. Het is tijd om de pure weg in te slaan. Puur is gezonder, je hebt er minder van nodig én zo krijg ik toch mijn cacao shot elke dag binnen. Alleen ben ik er niet zo van. Althans, nóg niet want ik ga het leren eten...


72% it is
Ik haal als eerste de 72% cacao in huis van Swiss (€1,29). Hoopvol neem ik een hapje. Uhm, dit valt echt tegen. Het smelt amper in mijn mond en proeft bitter, maar ook 
een beetje zuur. Het is letterlijk even doorbijten maar ik zet door. Na 2 stukjes heb ik al wel genoeg. Over een cacao shot gesproken :-)  

Plan B
Misschien was ik iets wat overmoedig om als niet-pure chocolade liefhebber meteen met 72% te starten. Plan B is dus de altijd uit het schap springende reep van Tony Chocolonely (€2,63) met 70% cacao. Blauw associeer ik met melk chocolade, dus dit moet vast ook werken ;-). Ja, deze smaak bevalt me al beter. Het breekt iets minder makkelijk af, maar net als de Swiss chocolade heb ik ook al na 2 of 3 kleine stukjes voldoende. 

All the way
Als ik een vriendin vertel over mijn stap naar pure chocolade, vertelt ze me dat ze zelf de reep van Lindt (€1,99) met 85% eet. Dit is wel echt voor gevorderden, maar met 1 stukje ben je dan ook meteen klaar. Hmmmm, dat wil ik toch eens zelf ervaren.


Ik neem voorzichtig een hapje en ik denk dat het wel meevalt. Ik laat de chocolade een beetje smelten in mijn mond en dan komt de smaak naar boven. Holy choco! Dit is echt hééél puur! Ik probeer nog een stukje maar kom al snel tot de conclusie dat ik hier nog lang niet aan toe ben. 

Ik houd het dus even op 70% voorlopig. Binnen 2 weken heb ik puur leren eten en dat vind ik best cool. Al wil dit niet zeggen dat ik melk chocolade voortaan ga negeren natuurlijk :P 

Kan iemand me nog andere merken aanraden? 
En ik heb nog wat Lindt chocolade over.. anyone? 

3 opmerkingen: