donderdag 13 februari 2014

Go Latex

Latex is op dit moment hartstikke hot en dus besloot ik om ook voor mijn trainingen de latex Dyna Band weer uit de kast te halen. Een Dyna Band is een weerstand trainingsband, ruikt alsof je net 100 ballonnen hebt geknoopt en haalt het ultieme Jane Fonda gevoel bij je naar boven. Maar vergis je niet, it's gonna burn big time... 

Absolute pre's
  • De Dyna Band weegt bijna niets en is dus handig mee te nemen naar waar je maar wilt. (zelfs op vakantie)
  • Omdat het een flexibele band is, berg je 'm zo op in een lade of kastje en hoef je dus geen ruimte in de schuur te claimen. 
  • En niet onbelangrijk, het is betaalbaar! (tussen de €10 en €20 voor 5 meter - afhankelijk van merk en leverancier)


Bend and stretch
Mijn favorieten heb ik hierboven afgebeeld. Simpel, effectief en je benen en billen zijn in no time on fire! :-)
  • Squat & lift voor zijkant billen en bovenbenen
  • Open & close voor de binnenkant van je benen (en bilspieren)
  • Floor sidelift voor de zijkant van je bilpartij
  • Triceps oefening. Niet vergeten om spanning op je Dyna Band te houden en houd je elleboog recht naar voren.
  • Buttlift voor de heerlijke ronde billen van JLo
  • Chest press. Ook hier is spanning op je Dyna Band wel nodig en je armen iets hoger houden dan ik doe op de foto ;-). Ellebogen mogen tot schouderhoogte. 
De Dyna Band is ook workable voor je buikspieren, dus zoek je wat effectieve oefeningen, dan moet je deze video bekijken. Topper! 



Je koopt de Dyna Bands vaak op een rol die je zelf op maat kunt knippen (en kunt uitdelen aan je sporty vriendinnen) en er is genoeg te vinden online. Ik heb de mijne via Fysiosupplies, maar op de site van Dyna Band heb je natuurlijk de enige echte. 

Dus trek je Jane Fonda pakje aan en rock and roll! 
Zie je latex uhh later!

High Five!

Marloes

2 opmerkingen: