woensdag 19 februari 2014

Healthy wednesday - Oh Omelet

Ik ben vandaag in een gezonde bui en wil mezelf trakteren op iets goed gezonds. Van nature ben ik meer een taartenbakker, maar ik ga mijn grenzen verleggen met het maken van een groente omelet ;-). 

Geen regels
Het fijne is dat er geen regels zijn. Pak wat je lekker vindt en mix het met eieren. Easy does it. 


Prutje
Al mijn favo groentes mix ik met de eitjes en ik gooi het in de pan. Hier gaat het eigenlijk altijd mis, want het lijkt erop alsof de verhouding groente en ei niet helemaal klopt. Een omelet hoor je gewoon te kunnen omdraaien, maar dat is mij nog nooit netjes gelukt (iets met geduld?). Dan maar alles door elkaar roeren; het wordt een scrambled omeletje.



Tadááá
Mijn ei prutje eindresultaat mag er best wezen (en ruikt yummie). Eigenlijk eet het ook veel makkelijker zo. Lekker dus op een geroosterde volkoren boterham.

Wil je ook deze homemade warme lunch bereiden? Zo doe je dat: 




Op woensdag ben ik thuis aan het werk en kan ik dit dus ook doen. Ik zou het leuk vinden om vaker een Healthy Wednesday recept te posten. Heb jij nog een toffe suggestie voor de volgende?

High Five!
Marloes


2 opmerkingen:

  1. Mijn healthy food suggestion is het volgende recept: Shrimp & champi burgertjes.

    - Champions in stukjes of courgette in stukjes
    - Garnalen in stukjes
    - Paneermeel
    - Ei
    - Romeinse sla

    Mix alles behalve de sla door elkaar Voeg wat Italiaanse kruiden en eventueel knoflookpoeder of uit toe. Kneed het mengsel en vorm een paar mini burgers.

    Bak de burgers in boter en serveer de gare mini burgers in een romeins sla blaadje.

    Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zohee, dat klinkt erg lekker. Ik lust zelf geen garnalen maar daar kan ik vast wel een alternatief voor bedenken. Ik ben voor hamburgertjes voor de lunch :-)

    BeantwoordenVerwijderen