dinsdag 25 februari 2014

Nike Training Club - NTC works for me

Pain in the ass. De letterlijke vertaling van de spierpijn die ik vandaag voel in mijn bips. Ik heb gisteren meegedaan met een 45-minuten durende (killer) workout van Nike Training Club.

Voor degene die het nog niet kent. Nike Training Club is een initiatief van Nike (duh!) en is een community die iedereen motiveert en inspireert om te bewegen. Zo heb je de toffe Nike Training Club app voor op je telefoon (aanrader!) en in Amsterdam kun je gratis meedoen aan trainingen die ze geven in de Vondelkerk of zomers in het Vondelpark. 


NTC gekte
Het is dus niet nieuw, maar wel retepopulair. Ik heb zelf al een keer eerder meegedaan en ik vind het te gek. Ik zou geen 'kerkdienst' willen missen op deze manier, maar door de afstand is elke week meedoen gewoon niet haalbaar. Yes, vriendin Yvonne heeft deze week een ticket voor me geregeld en dus wordt dit mijn 2e keer NTC. Zin, zin, zin! 





Hipperdepip
Gelukkig heb ik zelf een redelijke collectie sportoutfitjes, maar het valt me op dat iedereen er tiptop met de laatste, hipste Nike collectie bijloopt. Uiteindelijk kom ik er om te sporten, maar toch twijfel ik even of ik wel 'up to date' ben. Hoe zou het voelen voor mensen die voor het eerst meedoen en in een oude joggingbroek binnenwandelen, vraag ik me af? Oké oké, verstand op nul Loes en knallen!!! 


Train insane
Trainer Lars weet ons snel warm te krijgen met zijn pittige warming-up ("als dit de warming-up is, wat gaan we dan straks doen?") en vervolgt de training met veel snelle herhalingen waarbij we o.a. low-kicks, squat jumps, push-ups en knee repeaters in rap tempo afwisselen. In deze kerk geen orgelmuziek maar harde beats die je extra motiveren. Ik heb geen benul van de tijd en ik geef alles! Ik kom mee, maar ik heb het zwaar. Ondertussen probeer ik alle combinaties te onthouden zodat ik ze zelf kan toepassen tijdens mijn eigen Bootcamp trainingen, maar ik heb ook effe focus nodig om dat laatste beetje energie eruit te knallen. We eindigen nog met wat buikspieren waarbij Lars erg bijzonder lange seconden aanhoudt ;-) en dan is het tijd.

Motivation+
Het is logisch dat er een enorme run is op tickets voor deze gratis (!!!) trainingen. Dat kan niet anders dan motiverend en stimuleren werken. Maar er is meer! Bij je eerste training ontvang je een gratis Nike shirt. En nee, niet zo'n suffe. Eentje waar je mee gezien wilt worden! Met de stempelkaart kun je elke NTC Class af laten stempelen en ontvang je bij een volle kaart (12x) een gratis Nike product. Yvonne heeft vanavond een volle kaart, maar omdat ze als hardcore NTC'er al haar 3e volle kaartje heeft, mag ik (hoe lief!!) de neongele sport-bh hebben. Supersweet, thankyou bigtime! 

 

Gesloopt, voldaan en zelf een beetje misselijk van de inspanning verlaat ik samen met de Nike hipsters met een grote glimlach de kerk :D.

Lift more. Smile. Repeat. AMEN!

High Five,

Marloes

Enne, ook eens een Nike Training Club live ervaren? Regel snel een ticket.

1 opmerking:

  1. Klinkt goed Marloes! Misschien willen de dames van de woensdagochtend een keer meedoen??? Lijkt mij wel heel gaaf. Dan moet ik alleen nog wel een hippe outfit scoren :-))

    BeantwoordenVerwijderen