donderdag 20 februari 2014

Zweetdate @ het Amsterdamse Bos

Zweetdaten wordt het nieuwe koffie drinken, for sure. Waarom niet een sociaal momentje combineren met een training samen? Je ziet het steeds vaker en ik heb het inmiddels ook al uitgeprobeerd. I love it! Deze week ging ik zweetdaten met oud collega en vriend Arnoud in het Amsterdamse Bos. 

Ein-de-lijk eens trainen in het Amsterdamse Bos. Hoewel ik 'mijn' eigen duinen ook erg kan waarderen, stond het Amsterdamse Bos al erg lang op mijn lijstje. Toen de ochtend voor mezelf gewoon eens helemaal leeg was, appte ik Arnoud of hij zin had om bij te kletsen tijdens een hardlooprondje. 

Follow the leader
Mijn oriëntatie is niet echt mijn sterkste punt zeg maar, dus dat Arnoud bekend is met het Amsterdamse Bos loopt in ieder geval fijn. Kan ik gewoon volgen :-) 
Jeutje, lopen we nou zo hard of ben ik vanochtend niet in vorm? Ik hijg als een paard en ik zou bijna een tandje langzamer willen lopen. Maarja, ik ga niet onderdoen voor een man natuurlijk ;-). Hardlopen en tegelijkertijd bijkletsen is niet iets wat ik elke week doe en je ademhaling raakt er een beetje van slag van. Gelukkig merk ik dat Arnoud zijn zinnen ook steeds korter worden gheghe. 

Wild
Dan lopen we langs allerlei toffe plekken zoals een soort van openlucht theater, speeltuinen, trappen, nog meer trappen en een open plek met trainings attributen. Whaaaah, hoe cool!! Ik word helemaal wild en ik wil het liefst alles uitproberen. Oja... sorry Arnie, we waren aan het hardlopen. Hier zou ik dolgraag mijn Bootcamp trainingen geven, waarom hebben we dit niet waar ik woon?!!


Sprintje?
Door de inspirerende omgeving krijg ik een energiestoot die ervoor zorgt dat ik de laatste 3 kilometer van onze 10 kilometer heerlijk kan lopen en praten tegelijk. Ik probeer Arnoud nog even uit te dagen tot een sprintje op het eind, maar ik krijg 'm niet mee. Bezweet en voldaan stretchen we even en drinken we toch nog even wat bij café de Bosbaan. We checken allebei meteen onze stats in de Nike running app en kletsen nog wat bij over onze zweetdate samen. Want tja, de rest hadden we het uur ervoor al allemaal besproken... 

Groot succes zo'n zweetdate. Who's next? 

High Five!
Marloes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten