zaterdag 19 april 2014

Armcandy: de Nike+ FuelBand SE (review)

Wat ik ook draag, hij past bij elke look. Hij motiveert me om alles te geven en hij geeft me complimenten als ik heb gerockt. De Nike + FuelBand is mijn beste vriendje als het om sieraden gaat. En blijkbaar valt ie ook nog op want mensen vragen me vaak wat voor armband ik om heb. 

Wishlist
Hij stond al een hele tijd op m'n wishlist en zat vaak genoeg in mijn shoppingcart bij Nike.com. De US dan, want in Nederland was ie toen nog niet verkrijgbaar. Op Marktplaats werd ie al wel aangeboden maarja, welke maat heb ik dan? Want de Nike FuelBand is in 3 maten verkrijgbaar. Toen een goede vriend van me in december 2013 naar New York ging, was dit de perfecte aanleiding voor m'n welverdiende Kerst cadeau...


Uitpakken!
Met goed advies heb ik uiteindelijk een small gekozen. Je kunt de FuelBand zelfs nog iets verlengen met een verlengstukje dat is meegeleverd. Het instellen van de FuelBand is echt heel erg makkelijk. Aanzetten. De app op je mobiel downloaden. Doelen instellen en GAAN! 


GOAL! De Nike FuelBand is natuurlijk de ultieme gadget om je aan te sporen tot meer beweging. Aangezien ik een sportjunk ben, is dat aansporen niet echt nodig :-) maar ik wilde met name deze gadget om te zien wat ik op een normale 'werkdag' zonder sport maar wel met veel trappen lopen en actief zijn met m'n dochtertje aan fuel zou opleveren. Je stelt zelf je doelen in. Je doel is het aantal fuel dat je wilt 'verbranden'. Dit kun je per dag instellen maar ik heb het voor elke dag op 3000 gezet. Ik las ergens dat het gemiddelde op 2000/2500 zat, dus een beetje ambitie graag ;-). 

Ervaring
Ik kijk geregeld op de FuelBand en de app om te zien wat m'n fuel status is. Bij het aanklikken van de FuelBand zie je het aantal punten verschijnen en wordt er door kleur aangegeven welke status je hebt. Soms valt het mee (ik ben er bijna!) en soms valt het tegen (uhh, doet ie het wel?). Ik merk wel dat als ik training geef of een rondje heb hardgelopen dat ik al heel snel over de 3000 fuelpoints heen ga. Op dagen dat ik training geef, eindig ik de dag met 6000 fuelpoints bijvoorbeeld. Fietsen lijkt ie iets minder goed op te pakken want 2x drie kwartier fietsen levert me niet heel veel fuel op terwijl ik toch 1,5 flink doortrap. Maar ik eindig mijn rustige dagen ook gewoon met maar 1800 fuelpoints. Dan baal ik toch stiekem. Overigens is het dansen, spelen en stoeien met m'n dochtertje wél heel goed voor de fuel ;-). En toen ik vlak voordat ik naar bed ging nog maar 200 fuelpoints moest halen voor mijn goal, ging ik toch nog even rondjes rennen en stuiteren rond mijn bed totdat ik GOAL zal staan ;-). Vriendlief verklaarde me voor gek haha. 

Specials
  • Wil je meten hoeveel fuelpoints je verdient met bijvoorbeeld een hardloopsessie of buikspierkwartier? Dan kun je dat ook instellen via sessions waardoor je dus aparte resultaten krijgt. Ik heb het een keer geprobeerd met een buikspier workout maar het duurde even voordat ik het instellen door had en toen de fuelpoints me ook vies tegenvielen, heb ik het bij die ene keer gelaten. 
  • Je kunt vrienden toevoegen en triggeren om elkaar uit te dagen. Helaas heb ik nog maar 3 vrienden die een Nike FuelBand hebben (maar er niet actief mee bezig zijn) dus hier heb ik nog geen ervaring mee. 
  • Ik vind zelf de rewards en badges een leuk onderdeel van de Nike FuelBand. Het maakt je trots en stimuleert je om te presteren. 



v.l.n.r. Het menu van de app. Mijn weekoverzicht in fuelpoints. Rewards en badges. Update van het totaal aantal Nike Fuel.

En dan nog dit:
  • De batterij van de Nike FuelBand wisselt nogal. Soms is ie binnen 3 dagen leeg. Soms gaat ie ruim een week mee. Check het wel geregeld, want het is zonde van je fuel als je net lekker bezig bent en hij meet niets :-(. De app vraagt om je bluetooth aan te zetten en dit kost je natuurlijk ook batterij op je telefoon. 
  • Ik douche niet met de Nike FuelBand, maar het schijnt wel te kunnen. Ik neem zelf het risico niet. En met haren wassen of benen scheren wil ik geen fuelpoints verdienen ;-)
  • Ben je actief op Twitter dan is het leuk om @NikeFuel en @NikeFuelFriends te volgen en je activiteiten mee te delen. 
  • Vind je het heerlijk om geïnspireerd te worden met toffe Nike FuelBand visuals, dan moet je zeker het Pinterest Board Nike Arm Party te volgen. Love it Love it!!! 

Dus fanatieke sporter of niet, de Nike+ FuelBand is voor beiden echt wel geschikt. Je kunt je eigen doelen stellen en het is aan jou of je dat tot een uitdaging maakt of niet. Het stimuleert, maar geeft ook inzicht en het is natuurlijk een coole aanvulling op je armbanden collectie ;-).

Hij zit bij mij weer in de oplader. Charging and getting ready voor een nieuwe kick-ass day! Oja, wil je ook motivatie en armswag om je pols? Je koopt 'm hier (inmiddels ook in NL verkrijgbaar)

High Five,
Marloes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten