zondag 6 april 2014

De trampo training

In bijna elke tuin staat er wel eentje lijkt het wel. Een trampoline. Mijn mini-me van 3 jaar wil er het liefst ook één in onze tuin maar we twijfelen nog of het echt in onze tuin past. Dus springen we bij vriendjes en vriendinnetjes of gaan we naar een speelparadijs. Overigens vind ik het zelf te gek om er op te staan. Vrijheid blijheid all over :-). En toen zag ik laatste deze trend voorbij schieten... 

Jumping
Bij het zien van deze video schaf je toch direct een trampoline aan? "Sorry, maar mama wil nu op de trampoline". Het zorgt direct voor een glimlach - het ziet er natuurlijk ook een beetje gek uit misschien - maar volgens mij is het keihard werken en fatburn for sure.


Uitproberen
Ik ging meteen online om te kijken of er in NL al iets van deze trend wordt opgepikt want dit wil ook! Ik kwam bij Justbounce.nl van Bellicon.nl terecht maar werd daar lang niet zo geïnspireerd als in het Youtube filmpje van hierboven. De Justbounce trainingen worden ook nog niet op heel veel plekken (Amstelveen en Heerhugowaard) gegeven maar dat zal toch niet zo heel lang meer duren? 

Effect
Een training op een trampoline kan je nog iets moois opleveren ook. Zo is het ontzettend goed voor lichaam en geest maar werk je tegelijkertijd aan balans, conditie, kracht, lenigheid en ontspanning. Volgens mij is het name goed voor de lachspier en kom je gewoon heel blij en met een flinke dosis energie de les uit. 

Aangezien het lesaanbod bij mij in de buurt nog niet zo heel erg groot is, moet ik er misschien toch zelf maar één aanschaffen. Ik ga zelf wel een lesje maken en wie weet sta ik binnenkort gewoon zelf op een groot grasveld/strand met vrouwen op trampolines er kreten uit te slaan op de beat van een knalnummer. Jahoor, ik zie het voor me ;-). En de mannen uit de buurt waarschijnlijk ook haha. Ik ga er nog even over nadenken en laat me voorlopig gewoon inspireren door onderstaande filmpjes. Jump you later!







 En video nummer 3 pakte niet: http://youtu.be/paTLXG2Z6qY

En? Ben jij ook in voor een trampo training?

High Five,
Marloes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten